Djeca predškolske dobi uskoro će se naći pred osnovnoškolskim izazovima. Polazak u školu jedan je od najvažnijih trenutaka u životu djeteta i predstavlja novu organizaciju njegovog života.
Prije polaska djeteta u školu potrebno je:
- poticati razvoj djetetovih potencijala kako bi se stvorili što bolji preduvjeti za njegovu prilagodbu na školsko okruženje i zahtjeve koji će pred njega biti postavljeni
 - razgovarati s djetetom o polasku u školu.
 
Predškola i roditelji zajedničkom suradnjom i predanim radom s djetetom prije polaska djeteta u osnovnu školu:
- potiču razvoj sposobnosti, vještina i navika
 - pomažu djetetu u stjecanju spoznaja i zadovoljavanju interesa
 - potiču komunikacijske vještine.
 
Prije upisa djeteta u prvi razred roditelji se često pitaju koliko je njihovo dijete zrelo za školu. Zrelost za školu:
- znači optimalan stupanj razvijenosti fizičkih i psihičkih funkcija djeteta koje će mu omogućiti savladavanje nastavnog plana i programa
 - uključuje tjelesnu, intelektualnu, emocionalnu i socijalnu zrelost
 - ovisi o biološkom razvoju djeteta, ali i o tome koliko je okolina omogućila djetetu da ovlada iskustvima koja su mu potrebna za školovanje.
 
ŠTO RODITELJI TREBAJU POTICATI KOD DJETETA PRIJE POLASKA U ŠKOLU?
1. OSNOVNE VJEŠTINE kod djeteta potičemo tako da ga poučavamo:
- kako se predstaviti
 - samostalno korištenje sanitarnog čvora
 - samostalno oblačenje i svlačenje
 - samostalnost i pristojnost za vrijeme jela
 - svakodnevna rutina odlaska na spavanje
 - kako popustiti, dobro se slagati i uspostavljati dobre odnose
 - kako zadovoljiti očekivanja i zahtjeve
 - kako prikladno reagirati na kritike i upute
 
2. KAKO UČITI kod djeteta potičemo tako da mu omogućimo:
- stjecanje iskustva kroz igru (kretanje, građenje, stvaranje, maštanje, poštivanje pravila)
 - ustrajnost u radu u skladu s rasponom pažnje
 - govorno-jezični razvoj (bogaćenje rječnika, gramatički pravilan govor, slušanje, pričanje i čitanje priča, uočavanje i otklanjanje teškoća ako su prisutne)
 
3. UČENJE OBRAZOVNIH SADRŽAJA
a) Čitanje kod djeteta potičemo tako da razvijamo:
- Govorni rječnik – bogat rječnik potreban je za razvoj slušanja s razumijevanjem i kasnije čitanje s razumijevanjem
 - Uživanje u prelistavanju slikovnica i slušanju priča – osvještavanje da postoje knjige i da sadrže fantastične priče kroz listanje slikovnica, gledanje ilustracija, čitanje priča za laku noć na kraju dana, sve to potiče želju kod djeteta da i samo nauči čitati
 - Pojam tiska – što su slova, što su riječi, gdje je početak stranice, u kojem smjeru čitamo i okrećemo stranice – slijeva nadesno
 - Fonološka svijest – svijest o tome da su izgovorene riječi koje dijete čuje i koristi, sastavljene od glasova
 - Poznavanje slova – odnosi se na lakoću kojom dijete uči i imenuje pojedina slova abecede
 
b) Rad s brojevima kod djeteta potičemo tako da razvijamo:
- Brojenje – pomaže djetetu da usvoji pojam broja, zbrajanja i oduzimanja
 - Pojam broja – sposobnost prepoznavanja brojki u pisanom obliku, korištenja pojmova više i manje za uspoređivanje brojeva, povezivanje zbrajanja s kombinacijom dviju skupina predmeta i oduzimanje sa stavljanjem na stranu
 - Pravilnosti – sposobnost uočavanja da niz predmeta (poput izmjenjivanja crvenih i plavih kocaka) čini pravilnost, prepoznavanje i nastavljanje određenog niza
 - Oblik i prostor – sposobnost prepoznavanja, razvrstavanja i kategoriziranja predmeta po veličini i obliku
 - Mjerenje i uspoređivanje – teže/lakše, više/niže, veće/manje
 
c) Pisanje kod djeteta potičemo tako da razvijamo:
- pravilno držanje olovke
 - slikanje, bojenje, precrtavanje
 - spajanje, nizanje, slaganje
 - oblikovanje, izrezivanje
 - crtanje
 - pisanje vlastitog imena
 
KAKO S DJETETOM VJEŽBATI USTRAJNOST U RADU?
Kod vježbanja ustrajnosti u radu važno je da smo sigurni da je duljina rada u skladu s djetetovim trenutnim rasponom pažnje. U dobi od pet do šest godina dijete će vjerojatno u radu moći izdržati oko 15 minuta. Kod predškolskog djeteta potrebno je težiti koncentraciji od 30 minuta.
Rad se sastoji u tome da s djetetom radimo određene aktivnosti u zadanom vremenu. Cilj je postepeno iz tjedna u tjedan djetetu produljivati trajanje rada. Dijete s vremenom treba shvatiti da roditelj upravlja situacijom, baš kao što će u školi situacijom upravljati učitelj. Na početku je za neku djecu uspjeh već kad sjede, čak i ako ne rade zadatak koji bi trebali i treba ih pohvaliti za sjedenje za stolom kako bi osjetili uspjeh, pa će imati volju za daljnji rad.
Važno je:
- s djetetom raditi na miran način, bez povisivanja tona
 - poticati dijete da sjedi za stolom zajedno s nama, u skladu s dogovorom
 - poticati dijete da se pridržava zadanog vremena
 - ako je dijete sposobno izdržati određeno vrijeme, važno je ne prekinuti rad
 - napraviti pauzu kada se pokaže potreba
 - pohvaliti dijete za uspjeh.
 
KNJIGE ZA RODITELJE
- Likierman, H., Muter, V. (2007.): Pripremite dijete za školu. Ostvarenje, Lekenik.
 

