preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Vijesti

PRIMJER IZ NASTAVNE PRAKSE

 

Mobiteli u razredu?!

„Mobiteli su alat, poput čekića. Čekićem možeš graditi, a može se i uništavati: hoće li se dogoditi jedno ili drugo ne ovisi o čekiću, nego o ruci koja ga drži. Isto je tako i s mobitelima.“


 

Ove misli Dinke Juričić iz kolumne Kako motivirati učenike na Školskom portalu potaknule su učiteljicu Hrvatskog jezika Elenu Kovačić da okuša ideju mobiteli – alat, a ne samo zabava ili kako učenje učiniti neodoljivo privlačnim.

U sedmom razredu prema Nastavnom planu i programu obrađuje se tema Mitovi i legende. Učenici su tijekom školovanja čuli za legende, za grčku mitologiju, za neke mitske junake, ali ne mogu sa sigurnošću ispričati mit ili legendu. Sve nejasnoće oko potrebnih podataka mogu se vrlo brzo riješiti uz pomoć dobre internetske veze, mobitela ili računala.

Živimo u 21. stoljeću, idemo ukorak s tehnologijom i danas bi nam učenje trebalo biti dostupnije, zanimljivije i temeljitije. Jedan od alata koji se može koristiti u nastavi su i QR kodovi. Priprema sata s korištenjem ovog alata iziskuje puno vremena i truda učitelja, ali učeniku pruža mogućnost da nauči samostalno učiti, da brže stigne do kvalitetnih rezultata te se štedi vrijeme.

Učiteljica je pripremila različite teme mitova, istražila je i ponudila linkove na materijale koje će učenici koristiti u istraživanju teme te pitanja i zadatke na koje učenici trebaju odgovoriti ako su uspješno istražili temu. Zamišljeno je da na kraju sata učenici izlažu razredu rezultate svoga rada. Učenici 7. a razreda s nestrpljenjem su iščekivali sat Hrvatskog jezika jer su na prethodnom satu dobili zadatak da se slože u skupine te svaka skupina mora na sat donijeti barem jedan mobitel.

Učenici su se pripremili za rad u skupinama, čak su u svakoj skupini bila po tri mobitela. Na početku sata učenicima su prezentirane slike različitih mitova i svaka je skupina samostalno izabrala što će istraživati. Na prvi pogled, uobičajen sat, uobičajena motivacija. Riječ je o običnoj slici koju je učiteljica isprintala i objesila na ploču. No, tu sliku interaktivnom čine kvadratići koji se nalaze na slici, a to su zapravo QR kodovi. U njima su učenicima ponuđeni linkovi na tekstove ili videe s Youtube-a koji se rade u nekom od QR generatora (korištena je besplatna aplikacija gorq.me).

Učenici svojim mobitelima učitavaju QR kodove tako da otvore aplikaciju za čitanje QR kodova te se ona počne ponašati kao fotoaparat. Mobitel se približi slici tako da uhvati QR kod i kad ga čitač prepozna, prikazuje se URL adresa sadržaja koji je prikazan kodom. Učenici otvaraju dokument i iz njega saznaju informacije kako bi mogli riješiti zadatak.

U razredu je bilo vrlo živo jer je svaka skupina imala drugačiju temu, drugačije poveznice, bilo je tu i glazbe, čitanja naglas, pripremanja za izlaganje, gašenja mobitela jer su ih zaboravili napuniti, ali su svi učenici bili zaposleni, odlično su se organizirali i predviđeni ishodi za taj sat u potpunosti su ostvareni.

Sveti Đurđ, 7. veljače 2018. godine.

               Elena Kovačić, učiteljica Hrvatskog jezika, učitelj mentor

 

Fotogalerija



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Tomislav Batinić   datum: 14. 2. 2018.

Brojač posjeta
Ispis statistike od 20. 10. 2010.

Ukupno: 407344
Ovaj mjesec: 1738
Ovaj tjedan: 264
Danas: 32

Brojač na našoj web stranici postavljen je prije deset godina. Gotovo osamdeset posjeta u prosjeku dnevno, nije malo za školsku stranicu :-)


Važne poveznice

Korisne poveznice

 

 

 

 





preskoči na navigaciju